Dziewiąty rejs Akwinaty

Źródło: Szkoły św. Tomasza z Akwinu

W dniach 06.09.- 09.09. 2019 r. odbył się już dziewiąty rejs żeglarski zorganizowany dla uczniów z naszej szkoły. Tegoroczny wyjazd przygotowany został przez jednego z naszych absolwentów i dwoje rodziców. Pod opieką doświadczonych sterników połączyliśmy edukację z dobrą zabawą.

Wyjazd rozpoczął się w piątek 6 września o godzinie 17:00 w Józefowie. Wyruszyliśmy samochodami do Giżycka, gdzie czekały na nas dwa jachty - dla załogi męskiej i żeńskiej. Po dotarciu do portu i rozpakowywaniu bagaży wspólnie przygotowaliśmy kolację, która oficjalnie rozpoczęła rejs. Drugi dzień zaczął się od zwiedzania prawie dwustuletniej twierdzy generała Boyena, gdzie mogliśmy w towarzystwie przewodnika zwiedzić wspaniały zabytek i poznać jego wspaniałą historię. Zaraz po powrocie z wycieczki wypłynęliśmy na północ w kierunku Mamerek. Łodzie przybiły do portu po godzinie 20.00. Pieczenie kiełbasek i śpiewanie szant podczas ogniska trwało do późnego wieczora.

Następny dzień rozpoczął się zwiedzaniem mamerskich bunkrów. Mieliśmy okazję wejść na 38-metrową wieżę widokową, zwiedzić Muzeum II Wojny Światowej i zobaczyć rekonstrukcję zaginionej Bursztynowej Komnaty. Zaraz po powrocie odbył się chrzest nowych żeglarzy. Po ceremonii wszyscy ruszyli do Sztynortu, gdzie mieli spotkać się z Księdzem Rektorem, który przyjechał specjalnie po to, by odprawić niedzielną Mszę św. Ostatniego dnia w poniedziałek z samego rana wybraliśmy się na zwiedzanie pałacu rodu Lehndirffów i spacer starą Aleją Dębową. Tam zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia przy zabytkowej herbaciarni, a następnie wypłynęliśmy do Giżycka. Przy smacznym posiłku odbyła się uroczystość zakończenia rejsu. Uczniowie zabrali się za sprzątanie jachtów i wyruszyli w drogę powrotną. Późnym wieczorem wszyscy cali i zdrowi dotarli do szkoły.

Na szkolnym kanale YouTube można obejrzeć fotorelację z wyjazdu.