Wycieczka do Krakowa

Źródło: Szkoły św. Tomasza z Akwinu

W środę 15 czerwca grupa uczniów z naszej szkoły wraz z opiekunami odwiedziła królewskie miasto Kraków. Wawel, Sukiennice, Kościół Mariacki – to główne cele tego wyjazdu.

Uczniowie zebrali się w środę bladym świtem – na godzinę 5 został zaplanowany wyjazd z Józefowa. Wszyscy stawili się punktualnie, więc można było wyruszyć zgodnie z planem. Dzięki temu w Krakowie byliśmy już po 9 rano.

W pierwszej kolejności odwiedziliśmy katedrę na Wawelu. Pan prof. Paweł Siergiejczyk oprowadzał nas po świątyni. Podziwialiśmy nagrobki królów Polski, usłyszeliśmy też wiele ciekawych faktów z historii naszej ojczyzny. Mieliśmy okazję wspiąć się na jedną z wawelskich baszt, by podziwiać dzwon Zygmunta i panoramę Krakowa.

W katedrze odwiedziliśmy również kryptę, w której spoczywają doczesne szczątki królów i ważnych postaci z historii naszego kraju.

Po zwiedzaniu wawelskiej katedry było trochę czasu na zakupienie pamiątek i zdjęcia obok Smoka Wawelskiego. Odwiedziliśmy też Smoczą Jamę – wyjątkową jaskinię, w której miał mieszkać legendarny Smok Wawelski. Po tych wszystkich wrażeniach udaliśmy się na obiad, po którym pojechaliśmy na rynek Starego Miasta. Planowaliśmy zwiedzić Kościół Mariacki, ale w związku z przygotowaniami do uroczystości Bożego Ciała nie mogliśmy tego zrobić. Weszliśmy zatem tylko na chwilę, aby się pomodlić i choć trochę popodziwiać wspaniałą świątynię.

Następnie mieliśmy trochę czasu by pospacerować (i zrobić zakupy) w Sukiennicach. Pan profesor Siergiejczyk przybliżył nam też historię tego miejsca.

Ostatnim punktem wycieczki była wspólna wyprawa na lody, po której udaliśmy się do autokaru.

Dziękujemy przede wszystkim organizatorom wycieczki – p. Katarzynie Haraburdzie i p. Pawłowi Siergiejczykowi, za przygotowanie tego ciekawego wyjazdu.